Țelina – sursă de sănătate. Efecte terapeutice

0

Denumire știinţifică: Apium graveolens.

Denumiri populare: puterea bărbatului, ţelina de baltă.

Indiferent dacă este vorba de rădăcină sau frunze, țelina nu este lipsită de beneficii nutritive. Recunoscut ca diuretic, este de asemenea, unul dintre cele mai puțin calorice alimente disponibile. Un alt atu: bogăția sa în antioxidanți.

Cu gust puternic, țelina permite variații multiple în gătit. Poate fi combinat cu multe alte legume. Ar fi greșit să te privezi de el, deoarece ascunde o mulțime de beneficii pentru sănătate.

Un suprimant  vegetal al apetitului
Este mai puțin caloric decât fasolea verde, cu condiția să nu o mănânci cu maioneza! În plus, oferă fibre care ajută la sațietate.

Un aliment anti-îmbătrânire
Țelina conține mai mulți antioxidanți: luteină, beta-caroten, flavonoide … Acești antioxidanți au diverse proprietăți: unii sunt antiinflamatori, alții sunt benefici pentru sănătatea ochilor sau a pieli. Prin consumul acesta ajută la corp pentru a se proteja de radicalii liberi care pot deteriora celulele corpului.

Țelina este diuretică
Țelina furnizează între 15 și 18% din nevoile zilnice de potasiu. Acest mineral promovează eliminarea toxinelor de către rinichi, limitează și retenția de apă și, prin urmare, formarea celulitei.

O bună sursă de folat
Este o bună sursă de folat (vitamina B9) esențială în timpul sarcinii, dar și dorința unui copil, de a limita riscul de anomalii ale placentei și, în special, de spina bifida în viitor copil. Oferă 15% din valorile nutritive recomandate. De asemenea, copiii au nevoie de folat din cauza creșterii rapide în primii ani.

Rolul ţelinei în înlăturarea impotenţei

In cartea sa, Plantele. Aliment si medicament – Ibrian, Elena Nita, precizează: „Ţelina este cel mai eficient tratament al vigorii sexuale, consumată după reţetele de hrană vie”.