Suc de țelină: avantaje și contraindicații

0

Țelina este foarte bogată în oxalați, deci nu trebuie să fie consumată în cantități  foarte mari, mai ales dacă suferiți de inflamații sau alte afecțiuni ale vezicii urinare.

Țelina este o plantă care aparține familiei Apiaceae. Numele său științific este Apium graveolens. Proprietățile vindecătoare ale acestei legume sunt cunoscute încă din vremuri imemoriale.

Țelina este una dintre legumele ideale pentru rinichii noștri, stimulând aceste organe să elimine reziduurile de care organismul nostru nu are nevoie. În acest fel, ajută și la eliminarea retenției de apă și a celulitei.

Este chiar capabilă să dilueze acidul uric care afectează articulațiile, acționând ca un antiinflamator. Din acest motiv, este cunoscut ca un aliment ideal în dieta împotriva reumatismului și a gutei.

Beneficiile sucului de țelină
1. Este o dezintoxicare grozavă
Datorită conținutului său de potasiu, țelina este ideală pentru stimularea producției de urină și pentru a ajuta organismul să prevină retenția de apă. De asemenea, ajută la eliminarea toxinelor. Sucul de țelină este ideal în acest sens, mai ales atunci când este luat pe stomacul gol.

2. Este un laxativ natural
Ajută la ameliorarea constipației într-un mod natural, mai ales atunci când apare ocazional din cauza nervilor sau a stresului. Acest efect se datorează conținutului ridicat de fibre.

3. Este util pentru o digestie bună
Datorită conținutului de minerale, ajută la neutralizarea acidității stomacului, ajutând în același timp cu ulcere și indigestie.

4. Ajută la eliminarea calculilor renali și a calculilor biliari
Planta conține antispasmodice care elimină toxinele care pot contribui la formarea de pietre la rinichi. Sucul de țelină ajută, de asemenea, la eliminarea pietrelor la rinichi prin creșterea volumului de urină, ceea ce facilitează procesul de eliminare a pietrelor.

Sucul de țelină este bun pentru diete?
Mulți oameni susțin că sucul de țelină din dietă este aproape miraculos. În plus, artiști precum Gwyneth Paltrow au publicat povești despre „proprietățile sale puternice de vindecare”. Nu este surprinzător faptul că orice menționat de o persoană influentă cu mulți adepți primește multă atenție.

Țelina are cu siguranță beneficii pentru sănătate. Unele flavonoide benefice au fost găsite în țelină care pot fi legate de reducerea inflamației creierului sau de reducerea tulburărilor de memorie legate de vârstă.

Țelina oferă, de asemenea, o doză bună de fibre, precum și vitamine C și K și potasiu. Este, de asemenea, o gustare foarte scăzută în calorii. O tulpină de 12 centimetri conține doar trei calorii. O ceașcă de țelină tocată conține doar 20 de calorii. Totuși, acest lucru se poate schimba dacă îl transformi în suc.

Când concentrezi o legumă sau un fruct, este mai bogat în zaharuri, carbohidrați și calorii. O ceașcă de suc de țelină conține 42 de calorii. De aceea, cel mai bine este să mâncați țelină ca gustare. Este crocantă, săracă în calorii și sățioasă. De fapt, este recomandat persoanelor care încearcă să slăbească.

Contraindicații ale sucului de țelină
Țelina este foarte bogată în oxalați, deci nu trebuie abuzată în cantități mari, mai ales dacă suferiți de inflamați sau alte afecțiuni ale vezicii urinare. În plus, trebuie să reținem că această substanță împiedică absorbția calciului
Pe de altă parte, având în vedere efectul emmenagog și conținutul său de apiină (un compus chimic care se găsește și în pătrunjel și usturoi), nu este recomandat consumul de țelină in cazul gravidelor, deoarece cantități mari pot provoca contractii.

În cele din urmă, dacă este utilizat ca diuretic, se recomandă creșterea dozei de potasiu (banane, legume etc.), deoarece diuretice pot să epuizeze aceste minerale în corpul nostru.

În concluzie, nu există nicio îndoială că țelina este bună pentru sănătatea ta. Totuși, nu credeți că sucul de țelină este o poțiune magică care ne va ajuta să pierdem cu ușurință kilogramele pe care le avem în exces.