Sfecla roșie, beneficii. De ce o recomandă medicii?

0

Potasiul ajută la scăderea tensiunii arteriale, antioxidanții protejând de radicalii liberi implicați în bolile cardiovasculare, a declarat Véronique Liégeois, dietetician-nutriționist. Nu mai vorbim de fibre care ajută la scăderea colesterolului și a trigliceridelor.

Beneficiile sfeclei de sfeclă
Cancer. Un studiu a arătat că consumul de betanină, unul dintre pigmenții care dă sfeclă culoarea sa caracteristică, a scăzut aspectul cancerului de piele, ficat și plămâni la animale. În plus, cercetările indică faptul că carotenoizii din frunzele de sfeclă pot ajuta la prevenirea unor tipuri de cancer, inclusiv cancerul de sân și cancerul pulmonar.
Putere antioxidantă. Sfecla este una dintre legumele cu cea mai bună putere antioxidantă. Antioxidantii sunt compusi care protejeaza celulele organismului de deteriorarea cauzata de radicalii liberi. Este vorba despre molecule extrem de reactive despre care se crede că sunt implicate în dezvoltarea bolilor cardiovasculare, anumite tipuri de cancer și alte boli cronice.
Sănătatea ochilor. Conform mai multor studii, un aport regulat de luteină și zeaxantină, carotenoide conținute în frunzele de sfeclă, este asociat cu un risc mai mic de degenerare maculară, cataractă și retinită pigmentoasă. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii la scară largă pentru a confirma aceste efecte.
Performanța sportivă:Sucul de sfeclă conține nitrați care sunt transformați de organism în nitriți și monoxid de azot care „ajută mușchii să consume mai puțin oxigen în timpul unui efort sportiv și îi face mai eficienți”, spune dieteticianul. Pentru un rezultat pozitiv, bea un pahar mare de suc de sfeclă cu câteva zile înaintea competiției și în aceeași zi, cu 2 ore înainte.

CE CONȚINE?

Sfecla conține compuși fenolici, inclusiv flavonoizi. Acești compuși asigură o putere antioxidantă care ar rămâne constantă chiar și după gătirea sfeclei. Coaja de sfeclă conține de cel puțin 3 ori mai mulți compuși fenolici decât carnea. Frunzele sale sunt de asemenea foarte bogate. Un studiu a arătat că conținutul fenolic al sucului de frunze proaspete de frunze este cel mai mare dintre mai multe plante, depășind conținutul de spanac și suc de brocoli.

Luteină și zeaxantină
Frunzele de sfeclă (crude sau fierte) conțin luteină și zeaxantină, doi compuși antioxidanți din familia carotenoidelor. Acești compuși ar avea efecte benefice asupra anumitor tipuri de cancer și sănătății oculare. Într-adevăr, acestea sunt concentrate în special în maculă și retină, protejând astfel ochiul de stresul oxidativ care ar putea provoca leziuni.