Sare iodată sau neiodată? Ce alegem pentru sănătatea noastră?

0

SARE DE MASĂ VS SARE NATURALĂ
Problema studiilor privind consumul de sare este că cercetătorii își bazează observațiile pe sare chimică de masă (NaCl). În acest caz, concluzia lor este foarte corectă, ei ne sfătuiesc să o evităm atât timp cât acest tip de sare dăunează sănătății noastre. Când vine vorba de surse naturale, cercetarea este mult mai puțin clară.

În prezent, majoritatea aportului de sare modern și rafinat provine din alimente procesate. Există peste tot și prea multa. Multe produse industriale cu grad scăzut de calitate folosesc clorură de potasiu în loc de clorură de sodiu, ceea ce pare să fie mult mai periculos pentru sănătatea noastră pe termen lung.

Sarea adevărată naturală și neprocesată este o sursă de multe minerale, precum și sodiu și clorură. Există o nevoie biologică pentru aceste minerale care joacă un rol esențial în sănătatea noastră. Prin urmare, este foarte important să le diferențiem pe cele două!

CE  TIP DE SARE ALEGEM PENTRU SĂNĂTATEA NOASTRĂ?
Este esențial să se facă diferența între sărurile naturale și NaCl (sare de masă – uneori suplimentată cu iod). În general, ceea ce numim pur și simplu „sare” poate fi unul dintre cele trei tipuri:

Sare de masă
Sarea de masă este sarea găsită pe mesele restaurantelor, în preparatele preparate, în magazine…. Este un produs industrial și încălzit la peste 1000 de grade. Adesea, se adaugă hidroxid de aluminiu (un agent anti-caking) și alte substanțe chimice sau iod.

Sarea analizează cercetătorii în studiile privind consumul de sodiu. Cantități mari de acest tip de sare, în special cu adaos de iod, pot duce la probleme tiroidiene sau boli autoimune.

Acest tip de sare este, de asemenea, lipsit de minerale naturale.

Sare de mare
După cum sugerează și numele său, sarea de mare este extrasă din apa de mare, fiind mai bogată în minerale decât sarea de masă. Există multe variații de sare de mare, iar calitatea variază considerabil.

Singurele avertismente nu sunt să consume prea multă sare de mare (prea multă bromură) și să te asiguri că provine dintr-o sursă necontaminată (organică, dacă este posibil).

Sare fosilă
Sarea roz din Himalaya este un tip de sare fosilă (sau bijuterie) extrasă din straturile antice de sare din munții Himalaya. Întrucât aceste albine sunt vechi și uscate, acestea nu prezintă riscul de contaminare a sărurilor marine moderne și conțin zeci de alte oligoelemente.

Sarea roz din Himalaya are un conținut bogat de minerale care include peste 84 de minerale și oligoelemente precum: calciu, magneziu, potasiu, cupru și fier. Această sare este cunoscută pentru culoarea roz frumoasă, conținutul ridicat de minerale și proprietățile terapeutice. Consumul regulat de sare roz din Himalaya oferă minerale esențiale, oligoelemente, echilibrează electroliții, promovează absorbția substanțelor nutritive, elimină toxinele, echilibrează pH-ul organismului, normalizează tensiunea arterială și crește circulația și conductivitate. De asemenea, poate ajuta la ameliorarea artritei, erupțiilor cutanate, psoriazisului, herpesului și simptomelor gripei și febrei.

CE CANTITATE ESTE NECESARĂ A SE CONSUMA?

Organizația Mondială a Sănătății a publicat recomandări privind cantitatea de sodiu și de potasiu pe care ar trebui sa o consume o persoana într-o zi. Concret, OMS recomanda ca un adult sa consume mai putin de 2 g sodiu pe zi (ceea ce înseamna 5 g sare) și cel putin 3,51 g potasiu pe zi. Aceste cantități trebuie adaptate la copii în funcție de necesarul energetic.
Sărați mâncărurile în funcție de gusturile dvs. găsind echilibru, dar mai ales alegând o sare de calitate.

Când metabolismul este lent și tiroida nu funcționează optim, poate fi benefic să crești aportul de sare naturală.

Aveți grijă, dacă aveți boli renale sau hipertensiune arterială, vă rugăm să consultați medicul înainte de a crește aportul de sare.

Ca și concluzie, recomandăm consumul de sare roz de Himalaya în detrimentul celorlalte doua.