Relația dintre alimentație, dietă și grupele de sânge

0

Știați că grupa dvs. de sânge determină ce tipuri de alimente sunt potrivite pentru corpul vostru?

În 1996, un naturopat american Dr. Peter d’Adamo (1) a publicat o carte în care a expus o teorie conform căreia fiecare grupă sanguină determină care sunt alimentele cele mai bune pentru sănătatea dumneavoastră. Această teorie merită atenție, deoarece în univers toate lucrurile existente nu sunt niciodată rezultatul întâmplării. Dacă noi, oamenii, diferențiem prin apartenența la patru grupe sanguine diferite, iar unele dintre ele sunt incompatibile cu transfuzie în afara de grupa sa, există un motiv. Știm că fiecare dintre aceste grupe de sânge s-a dezvoltat dintr-un context dietetic particular, în cartea sa „4 grupe de sânge, 4 diete”, Peter D’Adamo ne explică cu mare relevanță istoria omului și evoluția sa și mai ales cum dintr-o singură grupă de sânge a apărut grupa „O” (O ca originală) alte trei grupe, care sunt rezultatul adaptărilor societății umane la modificările dietetice care sunt consecința diverselor condițiile climatice și migrația populațiilor către noi teritorii.

În timpul acestui lung proces de evoluție, sistemul digestiv și, în consecință, sistemul imunitar al omului au evoluat pentru a se adapta și astfel au apărut alte trei grupe de sânge. A, B și AB. Dr. D’Adamo recomandă să respectăm o dietă adaptată grupului nostru de sânge, făcând acest lucru, respectăm un proces îndelungat de adaptare de câteva mii de ani, la care au fost supuși strămoșii noștri ai aceluiași grup sanguin. În urma acestei analize, susținute de teste biologice și de experiența sa clinică vastă, el a stabilit liste de alimente adaptate fiecărui grup sanguin. Dacă acest lucru este relevant, vom vedea că acest lucru este să ne calificăm pentru noi astăzi.

Grupa de sânge O

Este grupa de sânge a primilor oameni, cea a vânătorilor-culegători a căror hrană era bogată în proteine, ei erau și ar fi prevăzut în continuare să consume CARNE de miel,  de vită, vânat sălbatic, PESTE de apă dulce, cum ar fi păstrăvul și știuca, pește de mare, precum burbot, halibut, bas și cod, FRUCTE DE MARE. Toate aceste alimente fac parte din dieta preferată a grupei O. Hrișca și orezul, quinoa și kamutul rămân acceptabile.

De evitatat! Cu toate acestea, acestea trebuie să evite o serie dintre care cele mai importante sunt carnea de porc sub toate formele, produsele lactate, ouăle, leguminoasele și cerealele, trebuie să evite și portocalele, căpșunile, rubarba, care sunt prea acidulate . Pentru echilibrul de greutate, persoanele din acestă grupă vor evita mai ales consumul de varză, fasole, porumb și grâu. În schimb, pentru a pierde în greutate, se vor concentra în special pe broccoli, alge, fructe de mare, carne roșie.

Grupa de sânge A

Aceasta ar fi apărut atunci când omul a experimentat  agricultura. A început să mănânce mâncăruri vegetariene. Cerealele sunt destul de potrivite pentru acestea, cu excepția grâului. De preferință purtătorii acestei grupe de sânge ar trebui sa consume mai puțină carne și pește. In schimb ei vor privilegia anghinare, broccoli, morcovul, dovleacul, feniculul, sfecla, covorul, napul, dovleacul, salata, ceapa, linte, fasole, fasole, soia, orez, ovăz, fructe precum vișine, lămâie, smochin, caise, ananas, grapefruit, prune, mure, afine .

Aceștia vor trebui să fie deosebit de atenți să nu consume carne și pește în general, dar și produse lactate și ouă, iar mazăre, grâu, vinete, ardei iute, măsline negre și cartofi ardei și roșii, clementină și portocale, mango și papaya, consumate cu prudență. În scopul unei greutăți echilibrate, acestea vor evita carnea, produsele lactate, grâul și fasolea. Pentru a slabi, pot consuma uleiuri vegetale, ananas, soia sub toate formele sale.

Grupa de sânge B

Inițial intalnită la popoarele nomade. Ei sunt capabili să consume puțin din orice și mai ales sunt singurii care tolerează produsele lactate, cu excepția brânzeturilor numite „albastru”. Alimentele benefice pentru acestea sunt carnea de la animale mici, inclusiv pește.

Cu excepția cărnii de porc, hamsii, stridii, crab, rață și pui, cereale, cu excepția grâului și porumbului, legumelor fără hrană, tomate, anghinare și avocado. Grâul, porumbul, susanul, hrișca, alunele, lintea și puiul promovează creșterea în greutate a  acestui grupului sanguin. Pierderea în greutate este promovată de consumul regulat de lapte cu conținut scăzut de grăsimi, ouă, carne, legume destul de verzi.

Grupa de sânge AB

Clasificată drept grupa „cameleon”, este ultima care si-a făcut apariția. Indivizii aparținând acestei grupe sanguine au un profil nutrițional greu de diferențiat, se pare că se adaptează la orice tip de aliment, dar cu specificități individuale. Va fi potrivit pentru fiecare să își facă propria experiență. În orice caz, li se recomandă să evite, ca pentru toate grupurile, grâul și carnea de porc. Și ca toate celelalte tipuri de sânge, unele alimente promovează creșterea în greutate, cum ar fi hrișcă de porumb, grâu, carne roșie și fasole. Produsele lactate, legumele verzi, tofu, fructe de mare, pește și ananas sunt active pentru pierderea în greutate.

Am revizuit cele patru grupe de sânge în care sunt distribuiți toți oamenii. Peter D’Adamo are probabil dreptate, dacă există mai multe grupe de sânge, nu este rezultatul întâmplării, au apărut din necesitate, este o adaptare naturală la anumite situații alimentare, deci la un tip de aprovizionare definită. Toate acestea sunt fără îndoială foarte relevante și ne oferă informații interesante pentru înțelegerea și păstrarea sănătății noastre.

Se pare însă că autorul nu aluat în considerare un anumit număr de parametrii care parazitizează această teorie, deoarece  așa-numita evoluție modernă a apărut individul. Individualismul este rege, fiecare individ a devenit un caz special. Calitatea hranei disponibile astăzi este foarte diferită de ceea ce era în zilele strămoșilor noștri îndepărtați.

În concluzie, mediul nostru de viață modern are o influență importantă asupra sănătății noastre, poate modifica în mod semnificativ aceste date de bază, dacă teoria este corectă, este încă necesar să adoptați o dietă sănătoasă, asigurând calitatea alimentelor, cele Bio și local ear trebui să fie  in preferințele dvs. Asigurați-vă că sunt proaspete, preparatul ar trebui să fie de preferință 80% brut. De asemenea, acordați atenție asociațiilor alimentare.