Prunele, miracol pentru sănătate. De ce este recomandat să le consumi?

0

Prunele sunt printre cele mai apreciate fructe ale toamnei, aducând numeroase beneficii sănătății. Sunt delicioase, pline de vitamine și antioxidanți și foarte accesibile tuturor.

  • Pruna este de notorietate publică, excelentă pentru tranzit. Toate persoanele cu tulburări intestinale știu bine acest lucru. Desigur, aceasta se datorează fibrelor sale, dar și datorită nivelului ridicat de magneziu (40 mg la 100 g).
  • În plus, pruna este un excelent aliat de slăbire și acest lucru din 4 motive esențiale:- Conține o mulțime de fibre esențiale pentru senzația de sațietate. Prin urmare, sunt un supresor natural al apetitului perfect.- În plus, fibrele, care nu sunt digerabile, rămân mai mult în stomac, împiedică „senzația de foame” să se întoarcă prea repede. Prin urmare, prunele sunt recomandate în caz de pofte (ele „se blochează” repede și pentru o perioadă bună de timp!).- Pruna, consumată în timpul mesei, facilitează, de asemenea, evacuarea grăsimilor, prin acțiunea sa decisivă asupra tranzitului.
  • – În plus, pruna, deși dulce, conține doar 20 de calorii!

    1. Datorită bogăției prunei în potasiu, consumul acesteia este recomandat de specialiști în caz de hipertensiune arterială.
    2. În mod similar, „prunele de potasiu și flavonoide (antocianine) previn bolile cardiovasculare”, după cum a declarat dr. Franck Senninger, medic nutriționist autor al cărții excelente: „Alimentele care vă mențin sănătatea (1)” . Studiile sunt realizate de specialiști pentru cercetări ulterioare pe acest subiect.
    3. Aliment favorizant pentru creier
    4. În plus, magneziul pe care îl conține ajută la lupta împotriva anxietății.
    5. Creierul trebuie să fie alimentat corespunzător la nivel glicemic în timpul somnului. Profesorul JM Bourre, director de cercetare în Paris, recomandă o gustare formată din prune înainte de culcare pentru a asigura un nivel bun de zahăr din sânge în timpul nopții și astfel, să permită creierului să funcționeze optim în timpul somnului. Creierul consumă la fel de multă energie în timpul somnului ca în timpul zilei. Pruna facilitează, de asemenea, adormirea.
    6. Pruna este recomandată și sportivilor. Într-adevăr, datorită varietății de carbohidrați (fructoză, glucoză și sorbitol), oferă organismului zahăr care va fi asimilat treptat de acesta, evitând astfel poftele și scăderea tonusului.
    7. Consumând 3 prune, consumați aproximativ 2000μmol de antioxidanți. Specialiștii recomandă a se consuma între 3000 μmol și 5000 pe zi. Pruna este, așadar, un antioxidant formidabil, care încetinește îmbătrânirea celulelor prin lupta împotriva radicalilor liberi și este benefică și în prevenirea bolilor inflamatorii.
    8. În cele din urmă, cercetătorii de la Universitatea de Stat din Florida și Universitatea de Stat din Oklahoma au subliniat beneficiile consumului de prune în ceea ce privește creșterea/menținerea densității oaselor.
      Această descoperire este foarte importantă. Acești cercetători au făcut un studiu foarte cuprinzător de-a lungul unui an.