Ovăzul – beneficii pentru sănătate

0

Nume botanic: Avena sativa
Originea plantei: Asia Mică

Descriere
Ovăzul este o iarbă pentru furaje care a fost cultivată pentru consumul uman la începutul erei noastre, care este destul de târziu în comparație cu grâu sau secară. Rapid, proprietățile sale medicinale au fost valorificate. În India, un decoct de ovăz verde a fost folosit pentru a vindeca dependența de opium! În secolul al XVII-lea, în Europa, ea a revenit la tratamentul scabiei sau reumatismului. Pentru alimente, cerealele integrale se folosesc în făină de ovăz (făină grosieră) sau fulgi, iar pentru medicamente pe bază de plante, apelăm la paie.

Efecte asupra sănătății

Împotriva iritației pielii: ovăzul are o acțiune emolientă recunoscută care ajută la lupta împotriva pielii uscate, a crustelor, a eczemelor. Pentru aceasta, pregatiti o infuzie, într-un litru de apă, fierbeți și preparați 250 g de ovăz.

Împotriva colesterolului: Beta-glucanul găsit în ovăz are o activitate antioxidantă puternică care împiedică instalarea colesterolului în vase. Adaptați-vă dieta adăugând 75 g de făină de ovăz pe zi.

Împotriva constipației: bogat în fibre, ovăzul ajută la digestie. Pentru a vă bucura, adăugați 40 g de tărâțe de ovăz sau 75 g de făină de ovăz în fiecare zi în timpul meselor.

Împotriva diabetului de tip 2: Pe lângă participarea la reducerea colesterolului din sânge, beta-glucanul ar avea și capacitatea de a limita producția de insulină! Această fibră atât de specială are proprietatea de a încetini absorbția carbohidraților în intestin, cu o reducere a zahărului din sânge după mese și, prin urmare, necesităților de insulină. Această virtute atât de specială o face un aliment foarte recomandabil persoanelor cu diabet zaharat de tip 2.

Ovăzul conține o proporție mare de fibre solubile și insolubile, ceea ce îi conferă efecte benefice asupra sistemului digestiv. Într-adevăr, fibrele ajută la normalizarea tranzitului intestinal, pe lângă faptul că rezultă mai rapid un efect sățios. În cele din urmă, mai multe studii au arătat că o dietă bogată în fibre este asociată cu un risc mai mic de cancer de colon. Deși efectul preventiv a fost demonstrat, rolul fibrelor în tratamentul cancerului rămâne controversat.