Hipertensiunea arterială – prevenția și tratarea acesteia

0

Hipertensiunea arterială, dacă nu este controlată, crește riscul bolilor cardiovasculare. O programare cât mai curând posibil la medicul specialist pentru a lua în considerare un tratament  adecvat este cea mai indicata soluție.

În paralel, iată câteva sfaturi pentru stilul de viață pe care să îl implementați pentru a ajuta la scăderea tensiunii arteriale:

  • pierdeți în greutate dacă aveți greutate excesivă,
  • reduceți sau, mai bine, încetați fumatul,
  • reduceți consumul de alcool,
  • găsiți o alternativă la pilula contraceptivă,
  • reduceți consumul de sare, carne tratată și apă potabilă sărată,
  • reduceți acizii grași saturați (carne roșie, produse lactate) și evitați-le noaptea,
  • consumați de acizi grași polinesaturați (ulei de nucă, ulei de rapiță și pește de trei ori pe săptămână)
  • consumați zilnic legume crude proaspete, fierte și cereale integrale, exersați regulat exerciții moderate și practicați relaxarea dacă sunteți stresat.

În medicina pe bază de plante, unele plante pot fi suplimente valoroase infuzie, decoct, supliment alimentar sau adaugați în dietă zilnică: vâsc, măsline, usturoi, păducel, coacăz negru, soc, valeriana 

Ca supliment alimentar, acizii grași polinesaturați și esențiali și omega 3 au proprietăți anticololesterolemice, reglatoare ale tensiunii arteriale și antiinflamatorii. Lecitina de soia elimină excesul de colesterol și previne formarea de depozite ateromatoase în artere și vase.

Se consideră că 80% dintre cazurile de hipertensiune înregistrate în ţările dezvoltate sunt cauzate de o alimentație greşită/nesănătoasa. Ceea ce ne face sa ne gândim și la reversul medaliei. Un regim de viata echilibrat și sănătos, poate preveni și reduce tensiunea arteriala.

În fiecare dimineaţă, înainte de masă pe stomacul gol, se bea limonadă preparată din zeama unei lămâi, îndulcită cu miere de albine naturală.  Se recomanda mese ușoare, evitându-se prăjelile și după caz, o alimentaţie predominant lacto-vegetariană,

Mai jos găsiţi o listă cu alimente recomandate pentru prevenirea şi reglarea tensiunii arteriale:

Laptele degresat, iaurtul, brânza de vaci, cartofii fierţi, pâinea integrală fără sare, ulei vegetal, cereale germinate, albuş de ou, bulion de legume, legume şi fructe (proaspete, coapte, compoturi). Dintre legume se recomandă a se consuma usturoi, ceapă, praz, salată verde, pătrunjel, leuştean, mazăre, fasole (păstăi şi boabe), ardei gras şi ardei iute, tomate, ţelină (rădăcini şi frunze bogate în potasiu, cu rol de neutralizare a excesului de sodiu), sfeclă roşie, varză roşie. hrean. Fructele proaspete recomandate sunt: pere, mere, pepene verde, dovleac, caise, vişine, lămâi, afine, agrişe, fragi, mure, coacăz negru, cătină albă, banane. Acestea asigură o bună funcţionare a arterelor prin conţinutul ridicat în fibre, vitamine şi elemente nutritive (K, Mg).

Dacă aveți un stil de viață general bun, în cele din urmă puteți reduce sau chiar elimina după sfatul medicului dumneavoastră, tratamentul chimic.