Fructoza la fel de periculoasa ca și zahărul?

0

Carbohidrații din fructe nu se comportă la fel ca zaharurile rafinate din alimentele ambalate și procesate.

Zaharurile rafinate, cum ar fi fructoza și glucoza, pot crește cu ușurință nivelul de glucoză în sânge, crescând riscul de diabet, boli de inimă, cancer, obezitate și sindrom metabolic.

Zaharurile întregi care se găsesc în fructe sunt preambalate cu apă, antioxidanți, fibre, vitamine și minerale care acționează pentru a proteja nivelul de zahăr din sânge.

Este adevărat că zaharurile din fructe îți pot crește glicemia, dar cantitatea de insulină necesară pentru a o metaboliza complet este mai mică decât cantitatea de insulină necesară pentru o cantitate echivalentă de glucoză rafinată și fructoză.

Motivul este că glicemia este proiectată să crească și să scadă treptat, în funcție de alimentele pe care le consumi. Chiar și la un individ non-diabetic, glicemia este cuprinsă între 80 mg / dL și 140 mg / dL zilnic. Această variație normală a nivelului de zahăr din sânge face parte din fiziologia umană normală.

Când se considera prea mult?
Este posibil să vă puneți o întrebare simplă: dacă consumul de fructe este bun pentru dvs., când devine  prea mult consumul de fructe? Este posibil să mâncați prea multe fructe, ceea ce duce la deteriorarea sănătății, creșterea tensiunii arteriale, risc crescut de boli de inimă și creștere în greutate? Răspunsul este DA. Cantitatea este cea care contează. Cu toate că este o opțiunea mai sănătoasă în ceea ce privește aportul de zahăr,  fructoza nu ar trebui să fie promovată drept un tip de aliment sănătos. Se recomanda a se consuma maxim un fruct pezi pentru a păstra un echilibru organismului și a ne menține sănătatea.

Zaharul din fructe, bun sau rău?
Zaharul este indicat. Legătura sa cu diverse patologii, cum ar fi obezitatea, diabetul, probleme cardiace, cancere, tulburări de dispoziție, somnul nu mai este de demonstrat. Absorbit în exces, provoacă o degradare a proteinelor și lipidelor care intră în constituirea celulelor noastre (glicatia).

Reducerea zahărului este, prin urmare, un comportament sănătos pentru a trăi mai bine. Dar trebuie să interzicem fructele?

Fructele sunt bune pentru tine, deoarece îți aduc vitamine, fibre, minerale și antioxidanți. Insă trebuie consumate moderat și considerate un desert.

În ciuda acestor calități, nu abuzați de cele mai dulci fructe, ci alegeți fructe roșii și negre, coacăze, coacăze negre, căpșuni, zmeură, afine și mure. Conțin mai putină fructoză , deci indicele glicemic este scăzut. Antioxidanții lor te protejează de multe boli. Mărul este, de asemenea, foarte interesant, de 7 ori mai antioxidant decât banana și de 2 ori mai mult decât o ceașcă de ceai verde.

Sucul de fructe a devenit foarte popular. Insă este recomandat ca fructele să se consume întregi pentru a-și păstra aportul nutritiv. Un studiu  avertizeaza că fructoza din sucuri este la fel de periculoasă pentru corp ca zahărul. Cercetătorii de la Bangor University, din Marea Britanie, anunţau că un pahar de suc de fructe conţine echivalentul a trei linguriţe de zahăr. În urma acestei descoperiri, British Dietetic Association a recomandat oamenilor care obişnuiesc să includă astfel de alimente în dieta zilnică să bea cel mult 150 de mililitri de suc pe zi.