Beneficiile pentru sănătate ale consumului de castraveți

0

Castravetele este una dintre cele mai îndrăgite legume și nici nu este de mirare, de vreme ce are proprietăți nutritive importante pentru organism și o mulțime de beneficii pentru sănătate.

Sărac în calorii, dar plin de vitamine si minerale castravetele este un aliment excelent în orice anotimp și unul dintre puținele alimente care nu au contraindicații.Pentru a profită din plin de beneficiile catravetilor, este recomandat  ii consumați atat în stare proaspătăîn salate sau la aperitive, cât și murați ori sub formă de suc.

Calitățile nutritive ale castraveților

Înainte de a fi consumațicastraveții care nu provin dintr-o cultură cunoscută trebuie spălați timp de 1 minut sub jet de apă călduță, pentru a se elimina eventualele substanțe chimice cu care au fost stropiți în perioada de creștereÎn general, este recomandat consumul de castraveții cu tot cu coajă, deoarece în stratul exterior al legumei sunt concentrații importante de vitamine, minerale și fibre alimentare.

Pulpă și coajă castraveților reprezintă surse excelente de vitamina A, vitamina B,vitamina C, vitamina E, acid cafeic, acid folic, enzime care îmbunătățesc digestia, la care se adaugă un conținut ridicat de săruri minerale (calciu, potasiu,magneziu, zinc, siliciu și fier). Castraveții sunt recunoscuți pentru proprietățile antioxidante care contribuie atât la mentinerea frumuseții pielii, cât și la prevenirea efectelor nocive ale radicalilor liberi. De asemenea, castravetele este o sursă excelență de apăPeste 90% din continutul unui castravete reprezintă apă, ceea ce înseamnă  această legumă contribuie la hidratarea și detoxifierea organismului.

Din punct de vedere caloric, castraveții pot fi consumați cu încredere atât în dietele deslabire, cât și în cadrul unei alimentații echilibrate. Un castravete de mărime medie aredoar 39 de calorii.