Bamele. Descoperă principalele 5 beneficii pentru sănătate

0

Deși nu este atât de cunoscuta și consumata în țara noastră, beneficiile ei v-ar putea convinge.

Denumire știinţifică: Hibiscus esculentus.

Prezentare. Bama este o plantă anuală, originară din India. Aparţine familiei malvaceelor. Se cultivă pentru păstăile sale tinere, păroase, dar și pentru seminţe. Atât păstăile, cât și seminţele sunt folosite în alimentaţia oamenilor, fiind considerate foarte nutritive.

Substanţe active importante. În păstăile de bamă se găsesc proteine, hidraţi de carbon, săruri minerale, beta-caroten, vitaminele A, B, C și PP, mucilagii. Seminţele sunt apreciate pentru conţinutul deosebit de bogat în proteine și grăsimi.

Întrebuinţări. Bamele sunt consumate datorită conţinutului lor bogat în substanţe întotdeauna necesare organismului, dar și pentru unele efecte medicinale demne de luat în seamă. Consumul de bame face bine suferinzilor de traheite, laringite, bronșite, precum și bolnavilor cu deranjamente și infecţii gastro-intestinale.

Cinci motive să mânânci bame

  • Ţin diabetul sub control. Datorita unor fibrele superioare, regăsite în bame, ajută la stabilizarea glicemie.
  • Efect antioxidant și antiinflamator. Acestea pot să trateze constipaţia, ulcerul gastric, curăţă colonul.
  • Conținut important de vitamina A, C, Fier Magneziu
  • Un bun laxativ. Au calităţi de laxativ şi pot să cureţe intestinul gros, calmând simptomele intestinului iritabil
  • Diminuează nivelul de colesterol şi acidul din bilă, eliminând astfel toxinele prin filtrarea ficatului.