Balonarea. Cauze, simptome, tratament

0

Balonarea abdominală, uneori dureroasă poate apărea în orice moment la o persoană. Cauzele lor sunt foarte variate și sunt avute în vedere soluții și tratamente adecvate în funcție de tipul de disconfort resimțit.

Ce este balonarea abdominală?
Termenul „balonare abdominală” se referă de obicei la o tulburare digestivă atribuită în mod obișnuit unei acumulări de gaze sau flatulențe în tractul digestiv. În cele mai multe cazuri, această acumulare provoacă tensiune în intestinul subțire, disconfort digestiv și umflare a abdomenului. Acest lucru explică de ce persoanele umflate recunosc că au o senzație inconfortabilă de „burtă umflată”.

Balonarea poate fi uneori cronică sau mai mult sau mai puțin acută și recurentă.

Care sunt simptomele balonării?
Persoanele care suferă de balonare au mai multe simptome: acest lucru se manifestă prin dureri abdominale mai mult sau mai puțin severe, însoțite de gurgle, spasme sau răsuciri ale tractului digestiv.

Subiectul reflectă starea lui printr-o senzație de distensie a stomacului. Există aer în buclele sale intestinale și el dă afară epuizarea pentru a se elibera. Este posibil să simțiți o accelerare sau o încetinire a tranzitului intestinal. Cu alte cuvinte, un episod de diaree sau constipație.

În cele mai multe cazuri, pierderea poftei de mâncare apare la debutul simptomelor. Dar dacă balonarea este însoțită de alte semne (dureri anormal de intense, febră, vărsături …) și că crizele durează mai mult decât de obicei, poate fi vorba un digestiv patologic de origine virală, chiar bacteriene. O vizită la medic va stabili un adevărat diagnostic asupra originii tulburărilor și va oferi un tratament adecvat.

Care sunt cauzele balonării?
Deși cauzele balonării sunt de obicei multiple, ele au adesea o legătură directă cu stilul de viață. O dietă neadecvata ce are la baza băuturi prea picante, prea dulci, prea grase, băuturi răcoritoare, alcool sau cafea, irită sistemul digestiv. Când funcția digestivă normală este atât de supărată, rezultă modificări ale reacțiilor chimice care însoțesc procesul digestiei. Echilibrul florei intestinale este apoi modificat și creează o creștere a cantităților de gaz produse.

Digestia precară a anumitor alimente bogate în carbohidrați (alimente amidonate, cartofi …) duce la o fermentație organică a acestor alimente în intestin, adică la o degradare a zahărului în absența oxigenului, ceea ce duce la de asemenea flatulență.

Când mănânci prea repede fără să-ți faci timp a mesteca mâncarea sau când vorbești mult în timp ce mănânci, se întâmplă să înghiți aer, care în cele din urmă provoacă disconfort digestiv. Acest fenomen apare și atunci când stomacul să lucrează degeaba (consumul frecvent de gumă de mestecat) sau când se bea cu paiul.

În plus, tutunul cu concentrația mare de nicotină crește aciditatea pereților intestinali și poate fi o sursă de iritare și gaze. Anxietatea și stresul sunt factori care agravează balonarea. Deoarece provoacă contracția și frecarea neîncetată a pereților intestinali, capabili să producă tulburări intestinale.

Balonarea abdominală poate fi cauzată de boli grave. Acestea pot fi tulburări intestinale acute, cum ar fi boala Crohn sau sindromul de colon iritabil, infecția bacteriană a intestinului subțire, boala vezicii biliare sau cancerul de intestin.

Soluții împotriva balonării

În prevenire, putem evita simptomele balonării prin adoptarea unui stil de viață sănătos. De exemplu, este indicat să evitați mâncărurile prea grase, copioase, alimente amidonate, legume precum prazul, varza de Bruxelles, napi, ceapă, fasole etc.

Eliminați băuturile răcoritoare care conțin mult dioxid de carbon din dieta dvs. și limitați-vă consumul de alcool.

La masă, acordați-vă timp pentru a savura mâncarea mâncând bine și mestecând corect. Preferă fibra dietetică în cereale, fructe de sezon, fructe uscate și leguminoase care au un efect regulator asupra tranzitului intestinal. Bea și multă apă, deoarece hidratarea organismului promovează evacuarea ușoară a scaunului. Faceți yoga, relaxare sau meditație pentru a dezactiva și a induce o digestie bună a meselor.

În timpul unui atac dureros de balonare, este indicat să vă întindeți un timp, îndoind ușor picioarele. Aportul de cărbune sau argilă verde ar calma o parte din durere prin absorbția gazelor. Masajul abdomenului cu un ulei esențial este, de asemenea, o soluție pentru ameliorarea balonării. Puteți, de exemplu, să încercați ulei de migdale dulci, care este considerat foarte liniștitor. Amestecă o picătură de ulei esențial cu 4 picături de ulei vegetal și masează-ți abdomenul.

Serviți băuturi calde, precum  ceai de plante de mușețel (antispasmodic) vă va ajuta să vă încălziți sistemul digestiv, vă va stimula metabolismul și vă va ușura abdomenul. Consumul de drenuri, cum ar fi fenicul sau menta, va limita flatuozitatea în timp ce drenează corpul în ansamblu.

Cu excepția cazului în care simptomele sunt foarte grave și frecvente, este destul de rar să consultați un medic pentru probleme de balonare, deoarece sunt pasagere. Cu toate acestea, dacă simptomele persistă și devin foarte deranjante, este recomandată o vizită la medic.