8 alimente de evitat înainte de a merge la culcare

0

Pofte mici de seară sau masă târzie, iată alimentele de evitat. Ele ar putea provoca somn neliniștit sau vă pot împiedica să dormiți.

Alimente prăjite
Grăsimea pe care o conțin aceste alimente se digeră mai lent decât proteinele și carbohidrații. Ar putea fi în proces de asimilare exact atunci când îți pui capul pe pernă, avertizează consultantul pentru comportamentul somnului și creatorul metodei Sleep Easy, Richard Shane.

„Mecanica digestiei ar începe din nou, în timp ce restul corpului vă solicită somnul.” Mâncarea la această oră târzie, și în special alimentele prăjite, merge împotriva procesului natural de încetinire recomandat înainte de culcare.

Bucatele picante
Există două motive pentru a evita mâncarea picantă înainte de a merge la culcare. „Poate irita stomacul și poate provoca reflux gastric care perturbă somnul”, spune Shane. „În plus, aceste alimente declanșează eliberarea de histamină în organism”, spune neurologul W. Christopher Winter, președintele Clinicii de Neurologie și Somn Charlottesville și autor al Soluției de somn.

Curcanul
Ar fi important să revizuim mitul că triptofanul, un aminoacid din curcan provoacă somnolența. De fapt, curcanul ar avea mai degrabă un efect stimulator. Având un conținut ridicat de proteine, activează producția de dopamină – neurotransmițătorul de motivație – care vă oferă energie în schimb.

Vrei doza ta de proteine ​​seara târziu? O variantă câștigătoare ar fi vânatul și somonul au un nivel ridicat de melatonină, care este hormonul somnului”, spune dr. Winter.

Alcool
Nu doar mâncarea la culcare poate fi problematică. Alcoolul are, de asemenea, restricțiile sale. „A bea un pahar sau două de vin roșu seara târziu te poate ajuta să te relaxezi, dar poate duce și la un somn mai puțin odihnitor. Într-adevăr, atunci când închideți ochii, ficatul dvs. se străduiește să elimine alcoolul din sistemul dvs. Există o legătură puternică între ficat și inimă: ritmul inimii se accelerează, ceea ce poate provoca trezirea “, a spus Richard Shane. Este posibil să întâmpinați dificultăți în a vă culca în timp ce vă deranjați bătăile rapide ale inimii.

Cofeina

Evitați cafeaua seara, ceaiul verde, cacao sau ciocolata.

Apa
Apa potabilă este recomandată în aproape toate cazurile. Dar este mai bine să reduceți consumul seara, pentru a evita vizitele repetate la toaletă în timpul nopții pentru a elimina revărsarea. „Bea multă apă în timpul zilei și chiar la cină pentru a te menține hidratat. Dar nu-ți potoli setea când te duci la culcare “, sfătuiește Shane.

Băuturi energizante
Gustările și băuturile izotonice conțin adesea cofeină pentru a îmbunătăți performanțele atletice. Evitați-le la sfârșitul zilei și asigurați-vă, verificând pe etichetă, că băutura dvs. energetică nu o conține.

Fructele

Consumate seara, pe lângă faptul ca nu ajuta silueta, oferă energie organismului, iar citricele provoacă aciditate la stomac. Adio deci somn liniștit.