7 alimente cheie pentru o alimentatie sanatoasa

0

Echilibrul alimentar se bazează pe câteva fundamente care, după cum sugerează și numele lor, sunt esențiale. Numeroase studii legate de alimentația sănătoasă găsesc 7 componente ale unei alimentații sănătoase și echilibrate, ar trebui introduce cât mai des posibil în viață de zi cu zi.

Alimente cheie pentru o alimentatie sanatoasa:

1. Fructele: Bogate în vitamine, fibre și minerale, fructele sunt excelenți aliați în domeniul sănătătii. Piersicile și caisele sunt pline de antioxidanți, în timp ce bananele și kiwi-urile vă vor oferi energia pentru a evită oboseală mai ales în timpul iernii.

2. Alimente bogate în fibre: Indispensabile pentru echilibrul organismului, fibrele dietetice au multe beneficii. Acestea ajută la scăderea colesterolului Fibrele reglează tranzitul intestinal, precum și absorbția carbohidraților și lipidelor, curătă corpul și actionează asupra hipertensiunii arteriale. Ele se găsesc în nuci, grâu întreg, fructe și legume sau ovăz.

3. Pește gras: Un produs delicios plin de beneficii. Peștele gras precum: somon, sardine, macrou este o sursă necostisitoare de proteine, vitamine și omega 3 care contribuie la buna funcționare a inimii. Bucurați-vă de zilele frumoase și călduroase și serviți sub formă de grătar, aperitiv. Peștii grași ajută de asemenea la reglarea colesterolului.

4. Leguminoase: Bogate în proteine vegetale, fibre și vitamine (și cu conținut scăzut de grăsimi), sunt parte integrantă a unei alimentații sănătoase și contribuie la efectul de sățietate. Legumele sunt multe și variate: fasole, linte, soia, mazăre, năut, fasole, etc.

5. Fructe uscate: Aliați excelenți pentru a rămane sănătosi. Există două tipuri de fructe uscate: fructe uscate natural (migdale, nuci) și fructe deshidratate. Sunt mai sățioase decât fructele în stare naturală și conțin mai puțin zahăr.

6. Carne albă: Co,ține mai puțină grăsime decât alte tipuri de carne, carnea albă are un nivel scăzut de calorii și o cantitate mare de proteine. Este de asemenea ușor de gătit. Conform unor studii, carnea albă ar putea de asemenea să reducă riscul bolilor cardiovasculare și anumitor forme de cancer (colon).

7. Ulei vegetal: Fie că este vorba de sandwich-uri, salate sau de prăjit, mulți dintre noi folosim untul/uleiul în bucătărie în fiecare zi. Totuși, această hrană este bogată în acizi grași săturați. Utilizați, în schimb, uleiuri vegetale (rapită, măsline) care conțin acizi grași esențiali, esențiali pentru echilibrul nostru alimentar și funcționarea corectă a creierului.