6 motive pentru a consuma suc de sfeclă

0

Consumul în mod regulat de suc de sfeclă aduce o mulțime de substanțe nutritive esențiale pentru organism. Există multe beneficii, de la scăderea tensiunii arteriale, la prevenirea anemiei, la reducerea inflamației.

Sfecla are un profil nutrițional excelent care ajută la scăderea tensiunii arteriale, reduce inflamația și îmbunătățește performanțele sportive. Sucul lor poate beneficia de nutrienți care ar fi distruși prin gătire. Cu toate acestea, este necesar un avertisment pentru persoanele cu hipotensiune arterială și persoanele cu risc de pietre la rinichi. Consultați un specialist în domeniul sănătății înainte de a consuma acest produs. În caz contrar, nu ezitați să îmbunătățiți gustul cu suc de lămâie, ghimbir, menta sau miere și bucurați-vă de toate avantajele acestora.

1 – Nutrienți Sucul de sfeclă de sfeclă poate contribui periodic la prevenirea unor deficiențe. Potrivit News Medical Today, un mic pahar de suc de sfeclă organică conține 29 de calorii, fără grăsimi, precum și proteine ​​0,42 g, 7,50 g carbohidrat, 5,42 g zahăr și 0,40 g fibre. Sfecla este o sursă de antioxidanți, vitamine și minerale esențiale. Acestea conțin vitaminele A, B6, B9 și C, calciu, fier, magneziu, mangan, fosfor, cupru, zinc, betaline și nitrați.

2 –Tensiunea arterială Din ce în ce mai multe cercetări sugerează că sfeclă poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale, datorită nitraților pe care îi conține. Acest compus dilata vasele de sange, care imbunatateste circulatia si scade tensiunea arteriala. Cu toate acestea, persoanele care iau deja medicamente pentru a scădea tensiunea arterială nu pot observa aceleași beneficii.

3 – Inflamațiile Sucul de sfeclă conține compuși antiinflamatori numiți betalaină. Conform unui studiu din 2015, betalainele inhibă căile de semnalizare specifice care joacă un rol în bolile inflamatorii. În unele cazuri, acest compus ar ajuta la reducerea activității unei enzime inflamatorii cu 32%.

4 – Anemia Sfecla este bogata in fier, o componenta esentiala a celulelor rosii din sange. Fără fier, sângele unei persoane anemice nu poate transporta oxigen în organism. Consumul regulat de suc de sfeclă contribuie astfel la prevenirea anemiei.

5 – Ficatul Sucul de sfeclă conține antioxidanți, vitamina A, vitamina B6 și fier. Acești compuși ajută la protejarea ficatului împotriva inflamației și stresului oxidativ, îmbunătățind în același timp capacitatea sa de a elimina toxinele din organism.

6 – Performanță sportivă Unele compuși din sucul de sfeclă, cum ar fi nitrații și betalainele, pot îmbunătăți performanțele atletice. Conform unui studiu realizat în 2017, nitrații pot îmbunătăți performanțele atletice ale unei persoane prin creșterea fluxului sanguin și a oxigenului către mușchi.

NOTA: Acest conținut oferă doar indormatii generale. Nu poate fi calificat ca un substitut pentru o opinie medicală avizată.

Consultați întotdeauna medicul sau farmacistul pentru mai multe informații.